BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,99
KATEGÓRIA: humor
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2011. március 2. 09:11
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Debrecen
fotós bakik 1. (tévedéseim)

a "kitakarás művészete" Ha ez a fotó a nap képe.....akkor mindenkitől elnézést kérek.... 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2011. április 13. | 01:27 | egrileanyka

Szia! Nagyon pozitív, hogy felraktad a "bakis" képeidet (mondjuk szeretnék én is így bakizni:)... A hozzászólások is nagyon tanulságosak. Ezúton köszönöm!

R.János válasza:
Én köszönöm, és örvendek, ha ezzel segíthettem. Némely hozzászólás mögött sajnos gyakran emberi gyengeség lappang. De meg kell tanulni valahogy ezzel is együtt élni....
Üdv.János

2011. március 14. | 16:29 | Morenthena

Szia János!
Végre volt egy kis időm leülni és végigolvasni egyben az egész véleménysorozatot, így még annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy élmény volt...:)
Én végig direkt nem a képi elemekről írtam, mert az a része érthető volt, így gyorsan átsiklottam... oké baki és fricska... inkább a reakciós szempontokra voltam kíváncsi, megvillantva egy másik oldalt is, ezért írtam hosszabban, hogy a mögé látásos rész tiszta legyen (a válasz alapján úgy érzem nem lett, de sebaj...) inkább fotozzos szempontból + kicsit visszasírva a régi színvonalat, mint sem nekiesve az adott képnek, mert tényleg mindenki azt tesz fel, amit akar, csak akkor meg mi had írjunk, amit akarunk. :)
Ha nem lettek volna a "megbotránkozó" kritikák ez a kép pár értékeléssel kb. 5ös átlaggal süllyedt volna el nagyjából érdektelenségbe fulladva, talán más konklúziókat vonva maga után, mint így kirészletezve... szóval szerintem a vita által kreált "indulatok" szülte további pont nélküli kommentekért megérte, mert pro és kontra kristályosabban kihozta mi értelme is van a képnek. Tanulságos volt látni és végigolvasni a reakciókat, az érveket és látásmódokat... ez hiányzik a fotozzról mostanában... részleteiben tulajdonképpen értelmetlen vita, amivel nem lehet dűlőre jutni, de összességében tanulságos és gondolkodásra késztető "olvasmány", ami már rég nem az adott képről szól, hanem későbbiekben hasznosítható szemléletmódról, amiből mindenki azt von le tanulságként, ami neki szimpatikus...
[Befejeztem...:) Azért remélem így sem vont le túl sokat számodra a szórakoztatásból, hisz alapvetően mégiscsak ennyi lenne a dolog célja...:)]

R.János válasza:
Kedves Morenthena!
Hiba hibát szül. Nem gondoltam végig, hogy egy önirónia esetleg mások elleni támadásnak tűnhet, így emiatt volt aki kioktatásnak vette, és ennek megfelelően reagált. Késve ugyan, de próbáltam helyrehozni a dolgot úgy, hogy zárójelben jeleztem, hogy ez/ezek az én személyes tévedéseim, és nem akarok okítani senkit, mert ehhez sem szakmai hátterem, sem erkölcsi alapom nincs, és egyáltalán....miért is tennék ilyet?
Azt nem tartom továbbra sem bűnnek, hogy van aki képes a maga hasznára fordítani még az ilyen melléfogásokat is. Az oldal meg lehetőséget biztosít arra, hogy ezt pulikussá tegye. De így aztán akaratlanul is úgy mutathat be, mint egy nagyképű, önhitt fotós-zsenit, aki magas lóról szólva, már ab ovo "neveltetési" szándékkal tölti fel az ilyen, és ehhez hasonló fotókat....
Szóval ez egy félreértés, amiért csak magamat okolhatom.
Ami a hozzászólásokat illeti....nagyon hasznosak (voltak), mert így jobban megismerhetjük egymás emberi erényeit-gyengeségeit, szakmai rálátását, vagy éppenséggel bájos zöldfülűségét.
Természetesen nem akartam megbántani senkit, de mégis "sikerült" egy-két általam valóban kiváló fotósnak tartott társamat magam ellen hangolni...
Hogy mi lett volna a sorsa ennek a képnek? Félek, hogy igazad van..:))))
Nem igaz, hogy nem értettelek meg....
Elnézésedet kérem az ismételt kommunikációs zavaraim miatt.
Köszönöm szépen!
Üdv.János

2011. március 6. | 19:19 | newgam

Remélem, idén már összejön a dolog egy jó kis kőleves fesztiválra és a sakkpartira.)

R.János válasza:
Alig várom:)))

2011. március 6. | 16:23 | newgam

Sakkozni?
Jó ötlet! Régebben kedveltem, mára kevésszer nyílik rá alkalmam.
Te jössz Vácra, vagy én megyek Debrecenbe?
Van még egy köztes megoldás: Szilaspogony (Freeze;)

R.János válasza:
Semleges terület: Szilaspogony. Megfelel?
:)

2011. március 6. | 10:13 | newgam

No igen! Érdekes dolog ez, hogy mi a hibás vágás, képszerkesztés, utómunka. A színek konvertálása, vagy meghagyása. milyen fények mellett dolgozzunk. Hogyan helyezkedjünk. Mi a téma, mire fókuszáljunk. Ha a helyszínen nem tehettük meg, utólag hogyan vágjunk.
Mind, mind fontos kérdés, amire az egyén csak szubjektív választ tud adni.
Erre a képre visszatérve azt gondolom, a sorozatod láttán (visszafelé tekintve az időben) megállja a helyét! Az átlag pedig jól mutatja a realitásokat, ami cím nélkül valószínűsíthetően nem lenne ennyi.

Harmadik cím: Számító vagy!
Nem ám pejoratív értelemben;)
Üdv! G

R.János válasza:
Egyszer még lehet sakkozni is fogunk....:)))
Köszönöm szépen!
Üdv.János

2011. március 6. | 09:19 | martonp

erről a képről nem sok értelme van beszélni (pedig sokat lehetne), sokkal érdekesebb viszont a próza, ami alá kerekedett

ez már koránt sem olyan durva mint néhány évvel ezelőtt itt még volt egy-egy ehhez hasonló kép kapcsán, de még mindig elég szórakoztató

ha nagyon másért nem is, ezek végigolvasásáért még mindig érdemes erre az oldalra jönni

a képért annyira nem, de az intelligens eszmecseréidért mindenképp gratulálok. remélem a sorozat többi tagja alatt is hasonlókkal találkozom (bár mindig az első rész a legütősebb), úgyhogy megyek egy kicsit olvasgatni oda is :)
üdv

2011. március 5. | 00:05 | Atka11

:-)

*****

R.János válasza:
Köszönöm:)

2011. március 3. | 15:10 | Álomfejtő

:o)

-bölcs gondolatok.... és találó összefoglalás, bizony.
(köszi Jethro)

Már az itt elhangzottak/olvashatóak miatt is érdemes volt ezt a képet feltölteni,
(mindenki vonja le magának a konzekvenciákat, ízlés, vérmérséklet és egyebek szerint)
és
nem gondolom továbbra sem, ismétlem, mert már írtam alább is) hogy Jánosnak "pártfogolásra"
-főként az enyémre- lenne szüksége bármelyik kép esetében is... (nem is ezt tettem).
Pusztán a véleményemet közlöm/közöltem, mint itt bárki más is teszi/tette.
Részemről pont.

Szépeket Mindenkinek !
:o)

R.János válasza:
Köszönöm Álomfejtő!

2011. március 3. | 13:40 | jethro

Hú,milyen komoly lett ez a dolog,aztán minden komoly vitába kell egy bibliai idézet,itten meg még nincsen is ,nosza:

"Amikor Mózes apósa látta,hogy mennyi dolga van a néppel így szólt hozzá:Miért bajlódsz annyit a néppel?....."
/Kivonulás Könyve 18.14. Szent István Társulás Biblia/

Ez csak egy fotó nem kéne annyi mindent belemagyarázni!!
DE!
Igenis megmutatja a készítő humorát,fotós tudását,öniróniáját!
Üdvözlettel:Tibor.

/annyi sok kategória van,amiben az emberek nem értékelnek ,mert úgy vélik nem értenek hozzá. érdekes,hogy a humorhoz meg mindenki mennyire ért...../





R.János válasza:
Köszönöm Tibor!

2011. március 3. | 12:00 | Álomfejtő

"látó szem, tudás és gyakorlat"

-nos, én ezt nem üres bóknak szántam.

Úgy gondolom, János nem csak a "rendhagyó" látásmódjával bizonyított itt az oldalon, és mindenféle értelemben igenis láttunk már Tőle fotós értékrendek szerinti, példa értékű munkákat.
(nem kell, hogy az Alkotó feltétlenül tanult fotós legyen - van, akinél ez ösztönszerűen jön, szerintem János ilyen ember)
Olyat is láttunk már Tőle, amit profi fotós is érdemesnek tartott a méltatásra...
Érdekes, hogy olyan képei alatt nem alakult ki parázs vita, vagy ehhez hasonlatos álláspontbeli nézetkülönbség ...
(vajon miért ?)

R.János válasza:
Kedves Álomfejtő!
Van kép és van "alkotó". Ez az oldal jobb, ha a képekről szól és nem az alkotókról, mert abból előbb-utóbb csak személyeskedés lesz, és hamis nimbuszok fognak szertefoszlani. Nekem nem célom, hogy engem fényezzenek, de az sem, hogy sározzanak. Ha tetszik a fotóm, adjon rá 5-öst, ha nem, akkor 1-est, de az én "fotós-zsenimet" hagyják békén, mert ez nem a fotós-képességek versengésének az oldala. Azt sem hiszem, hogy magyarázkodnom kellene..mégis: ha a Jóisten -másokhoz hasonlóan- engem is megáldott bizonyos képességekkel, ez még nem jelenti azt, hogy tehetséges is lennék, mert a tehetség azt jelenti, hogy az említett képességeket képes szorgalmas tanulással, kitarással, stb. tökélyre emelni. Ez rám nem érvényes, mert nem szeretnék fotózást tanulni, csak Tőletek itt az oldalon. Jobb hobbiként szórakozni, mint profiként irigykedni.
Kedves Álomfejtő!
Köszönöm a "pártfogást", csak nehogy ismét a barátság legyen a legnagyobb akadály, mely megtévesztheti a jóérzésű felhasználókat, vagy nehogy kialakuljon valamiféle feszültség az oldalon, ami rombolhatná a hangulatot.
Köszönöm szépen!
J.

2011. március 3. | 11:10 | ken_da_hayadra

azt gondolom, ennek a sorozatnak akkor lenne okító jellege(amire itt sokan hivatkoztak), ha a lentebb elhangzott ("látó szem, tudás és gyakorlat") képességek birtokában(?) lévő szerző, említett képességeit arra is felhasználná, hogy ugyanezen témák, ha csak minimálisan is, de elfogadható szinten lefotózott verzióit e képek mellé tenné.
mert így, önmagukban, valamiféle zavaros logikára alapozva, alig tekinthetők értékelhető produktumoknak. (értékelés alatt nem a pontozást értem)

R.János válasza:
Kedves Ken, az ötleted nem rossz, sőt, nagyon is jó...csak van egy-két akadály, amit nem tudok megkerülni. Az első és legfontosabb az, hogy nem vagyok fotós, jó fotós meg főleg nem, ezért a "látó szem, tudás és gyakorlat" az én esetemben csupán üres bók. Ha lennének ilyen képességeim, akkor az mindenki számára nyilvánvaló lenne, és akkor azt Te sem, és más sem kérdőjelezné meg. De mível ezen képességek hiányában szenvedek, sajnos rossz képből nem tudok jó képet készíteni. Ami meg a zavaros logikát illeti....ezt sajnos nem értem, de nézd el nekem, mert sajnos nemcsak fotós-készségek hiányától szenvedek.
Köszönöm szépen a mindenre kiterjedő és minden tekintetben jogos és hasznos észrevételedet.
Üdv.János

2011. március 3. | 09:43 | apóka

Köszönöm a kreditet.További jó fotózást .Üdvözöllek.

R.János válasza:
Szívesen!
Hasonló jókat!
Üdv.János

2011. március 3. | 09:37 | Kriszti7206

Kedves János! Már rég tudom, hogy milyen jó védőügyvéd lennék:))) Na jó, a lényeg, hogy egyáltalán nincs szükséged szerintem védelemre, bár sokszor valóban az ártatlanokat kell megvédeni :)) Most, látva, hogy milyen lavina indult itt el, azon gondolkodtam, hogy lehet, nem teszel fel képet többet, mert ehhez már titkárnőt kell fogadnod, hogy mindenkinek válaszolj:))
Azért én remélem, hogy további sok klassz képet látok majd még tőled, és nem törődsz senkivel sem, csak azzal, hogy te mit szeretnél megmutatni:)))
Szép napot Neked!!
Kriszti

R.János válasza:
Kedves Kriszti!
Furcsa ez az élet, és amíg élünk tanulunk. Sok,-az életben fontos dolgot-itt az oldalon tanultam meg. Nagy belső küzdelem ez. Legyőzni a hiúságot, megbékélni a megbélyegzéssel, küzdeni egy "eszme" érdekében, annak adni a dicsőséget, aki azt megérdemli...stb.stb. Ezek most igen nagy szavak főleg egy ilyen kép alatt, de minden mindennel valamiféle összefüggésben áll, és lehet, hogy bizonyos dolgok elsajátításában ez az oldal a legjobb tanító. Ez attól függ, hogy hogyan állunk hozzá. Én magamtól nem tudtam volna megváltozni, és azt sem mondhatom, hogy ez teljes mértékben sikerült. De nem is olyan nagyon régen, még szenvedtem egy-egy elmarasztalás miatt. Sőt, töröltem képeimet, elmaradtam, duzzogtam..stb. Mindezt miért? A gőg miatt. És milyen nevetséges is ez: nem vagyok fotós, nem is leszek soha, egyszerű hobbi, szórakozás, vagy terápia az egész, és mégis sikerült úgy beleélnem magam, hogy nehezteljek emberekre, barátokra....nem hülyeség ez? Van időnk erre? Szóval egy szemléletváltás szükséges, ami a megfelelő helyén kezeli ezt az értékelős-pontozós-átlagos-napképés-kredites "világot". Ismétlem: nem mondom, hogy céljaimat elértem, csak annyiban, hogy sikerült a Jóisten segítségével(ha szabad ezt így mondani)egy irányt követni.
Mégegyszer köszönöm a kedvességedet!
Üdv.János

2011. március 3. | 09:18 | lazus

Kedves János!
A kép megjelenése óta olvasom az alatta kialakult beszélgetést. A kép nekem, kezdőnek nagyon tanulságos, oktató. Kérlek, folytasd a sorozatot! Úgy látom, már kaptál e célra kreditet, de mivel számomra nagyon hasznos, így én is megpróbálok utalni (még sosem tettem ilyet!) .
Várom a folytatást - kifejezetten pontozhatóként! És megígérem, hogy ha rossz a kép 1-est adok rá! Mert igen, az amatőr a hibákból tanul. Igaz, nagyobb hatásfokkal a sajátjából, de hát nem merek képet feltölteni, mert lehúzza az átlagom 3.6 alá...
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

R.János válasza:
Kedves Lazus!
Ma, amikor kreditet tényleg nehéz szerezni...ekkora ajándékot! Nagyon lekötelezel, köszönöm szépen. Kérlek ne haragudj meg, ha nem teszem pontozhatóra, mert nem szeretném tovább kavargatni, azt ami ettől büdösödik. A feltöltendő "önkényesen átlós" képet csak azért nem ajánlom Neked, mert nem méltó Hozzád. Az egy börleszk, egy "bunkó téma", erőltetett szerkesztéssel- átlóval "megspékelve". Jó az élessége, harsány a színe, de a téma rossz helyre kerül, és az átló hibája az, hogy a témából és a háttér együtteséből adódik, ami nagyon "kezdő-tudatosság". Az átló iránya viszont lehet akár jó is, mert azáltal, hogy a téma "rögtön" megjelenik,(mert a képet balról jobbra olvassuk) egy kissé tolakodó hatású, és ehhez a groteszk témához ez még talán illene is. Elnézést, hogy leírtam de, ha tanulási szándékkal nézed majd a képet, akkor ezzel szeretnék segíteni.
Mégegyszer köszönöm!
Üdv.János

2011. március 3. | 08:31 | GSPhoto

hááhá :Đ

R.János válasza:
:) köszönöm!

2011. március 3. | 07:58 | Álomfejtő

Visszatértem én is a képhez,
és
olvasva a hozzászólásokat, elképedtem, milyen reakciókat váltott ki ez az egyszerű képecske...
Nem értem, miért lenne baj olykor görbe tükröt tartani saját magunk próbálkozásai elé - a tévedéseink, az olyan magabiztosan felvállalt, és túltengő önbizalmunk által mégis tökéletesnek ítélt és bemutatott saját képeinknek...?
Én nem osztom azt a megközelítést, hogy ez a fotó lázadás lenne szabályok, a követendő koncepciók és példák - a szakmai tudás ellen - sokkal inkább érzem egy jól megfogalmazott hibaösszefoglalásnak arról, amelyet mindannyian elkövetünk, akár a fotós szakmát tanult, akár hobbi szinten művelőkről lévén szó...
Tény, hogy a fotó minden tekintetben tévedés - de
ugyanakkor példa értékű az észrevétel, a pillanat észrevétele és megfotózása - hiszen ez a kompozíció akarva sem jöhetett volna jobban össze. Ehhez pedig látó szem, tudás és gyakorlat kell...
Nem gondolom, hogy Jánosnak szüksége lenne bármiféle védelemre és támogatásra a kép alatt - nem is ezért írom le, ami megfogalmazódik bennem.
Ám ami céllal ezt a fotót feltöltötte, azt én tökéletesen működni látom - ezért úgy gondolom, kellenek az ilyen fotók is.
Nem hiszem, hogy EZÉRT a fotóért, a feltöltéséért elnézést kellene kérned, János...

R.János válasza:
Kedves vagy Álomfejtő, köszönöm!
Azt el kell fogadni, hogy minden újszerű dolog várt és nem-várt reakciót vált ki. Ez így természetes. Az is nagyon jó, hogy társaink vették a fáradtságot és leírták a véleményüket, mert ha már megfogalmazódik egy vélemény, szerintem ez már maga egy érték. A reakciók különbözősége sok mindentől függ, erre felesleges lenne kitérni. Van viszont valami, ami mindig kísért: a kommunikációs zavarom. Nagyon sok esetben "fáztam rá" erre. Mást gondoltam, és valahogy mást mondtam, aztán utána próbáltam kimagyarázni, de ez mindig olyan szánalmasra sikeredett. Nehéz nekem elmagyarázni olyan dolgokat, ami számomra egyértelmű, és tudom, hogy bennem van a hiba, mert csak akkor fogok tudni egy közösségben élni, ha képes leszek megértetni magam másokkal. Ebben az esetben is nehezen fogom fel, hogy miután kiírom, hogy a kép tudatosan hibás, megkapom, hogy ....hibás a kép:) Kiírom, hogy fotós baki(azaz HIBA), mire a hibák istenítését értik ezalatt...Aztán megkapom, hogy kerülendő, mert nem felel meg egy jó fotó követelményeinek...és persze a kategória is lehetne más, mert ez nem vicces...
Szóval: én nem szántam ezt sem követendő példának, sem vitaindítónak, legfőképpen nem napképének. Csak egy egyszerű öngúnynak, mosolynak...
Köszönöm szépen a megértésedet és az idődet!
Üdv.János

2011. március 3. | 07:49 | zoliologia

Helló János!

Sokáig vártam,gondolkodtam,írjak-e,hiszen már annyian leírták a véleményüket,mégis úgy érzem,talán nem baj ha az én szemszögömből is kap egy véleményt a kép.

Nekem a legnagyobb bajom hogy a cím viszi a képet,semmi más!Ha nem lenne a cím,ez a kép 2 fillért nem érne.Márpedig a képnek SZERINTEM cím nélkül is meg kéne állnia a helyét valamilyen szinten,a baj hogy a tiéd cím nélkül nem 2 vagy 3-as lenne,hanem 1-es.

A másik hogy nekem nem annyira informatív,és ha valakinek ez értékkel bír,illetve ebből tud tanulna az szégyenletes számomra,mert hát könyörgöm,melyik kezdő nem tartja gáznak ha így ki van takarva a képe.Ha valakinek ez új,az ne is fotozzon.(Tudom ez most durva volt)
Szóval úgy érzem felesleges a kép.Értékkel és humorral akkor bírna ha lenne benne valami jó kis utómunka,valami,bármi,amitől azért igazi kép lenne a hiba bemutatásának ellenére.(Nekem pl.van egy képem amin egy mozdony van,és a kapcsoló karokon olyan mintha egy női fej lenne,mert a mozdony mögött állt,de a testét a mozdony kitakarta.Elég hülyén-viccesen néz ki ahogy egy fej néz előre profilból egy mozdony elején a karokon.Én valami ilyesmire gondolok,tudom nem magammal kéne példázni,de ez legalább valós kép,példának jó)

Remélem nem voltam bántó-sértő vagy durva,ha igen,elnézést kérek!

R.János válasza:
Kedves Zoliologia, megpróbálok válaszolni.
1. Köszönöm, hogy foglalkoztál a témával. Ilyenkor érzem, hogy mégsem volt felesleges feltölteni, mert a vita(?) hál'Istennek már nem is annyira a képről szól, mint inkább valóban hasznos dolgokról:koncepcióról, esztétikáról, értelmezésről stb.
2.Ez a kép címmel együtt sem ér 1 fillért sem, és éppen ez benne a lényeg. Ez minden szempontból egy értéktelen rossz kép, ami a végeredményt illeti. (Ettől eltekintve elég nehéz ilyen szitut kifogni, azt hiszem.)Ha ennek a képnek bármilyen értéket tulajdonítanék, akkor igazat kellene adnom Neked az osztályozást illetően. Egyetlen értékét az értéktelenségében látom, és, ha ez egyáltalán szempont lehet, akkor 5-öst adok magamnak...:))))
3. A humornak van egy szarkasztikus változata is, ami sokszor pontosan a téma túlzásba-vitelén alapszik. Akkor döbben rá a polgár, hogy baj van, ha a kérdés erősen ki van sarkítva. De lehet, hogy még ekkor sem...:)
Hogy felesleges-e a kép...? Lehet...de szerencsére az oldal demokráciája lehetővé teszi a felesleges dolgok publikálását is, és én most éltem ezzel a jogommal. Úgy érzem, hogy az utómunka, vagy bármi, ami "értéket" adna a képnek, valójában csak megfosztaná értéktelenségétől, ami ebben az esetben a legnagyobb érték....:)
Dehogy voltál bántó-sértő vagy durva....
Köszönöm mégegyszer, hogy időt szakítottál erre a kis pour-parléra, ami ugyan nem volt célom, de, ha már így alakult nem bánom.
Üdv.János

2011. március 3. | 07:01 | Kriszti7206

Szia!
Ez a kép annyira egyértelmű! Én komolyan nem is értem a sok okoskodást, vádaskodást, értetlenkedést.... Számomra a cím megmutatta, hogy a fotós mit akar bemutatni az elkészült képpel.. A kép, úgy rossz, ahogy van, lévén, művészi szintre lett víve rajta a kitakarás.. és ez nem a pozitívuma a fotónak! Ez a hibája... ez lett megmutatva... Hogy ebből lett a nap képe? És ezen sokan felháborodnak és értetlenkednek? Ugyan kérem... mi értelme van? Egyrészt, miért ne lehetne egy olyan kép, ami egy komoly fotós hibára mutat rá, amivel sokunknak, amatőr fotósoknak tele van a számítógépe, mert hogy lehetne amatőrként észrevenni a fotózás közben, hogy az egyiknek nincs meg a feje, a másiknak a lába, a harmadik háttal van, és eltakarja a negyediket , vagy félbe lett vágva a kép szélén? A hibákat látva, amikor legközelebb fotózunk majd, megpróbálunk úgy helyezkedni, hogy az anyuka ne legyen derékban félbevágva központi téma, és a bájos gyermekeinket ne csak mi ismerjük fel, hanem azok is lássák, milyen édesek, akik még soha nem találkoztak velük.. De bármi is a cél egy fotó elkészítésénél, mert azért ez nagyon összetett, ne akarjunk ideológiákat belemagyarázni, amikor a fotós ott írja, hogy ez baki, ráadásul sorozatnak szánja, és a cím is jelzi, hogy mi a hibája a képnek... Na jó, lehet, hogy reggel van, de én ezt így látom. És szerintem a kép tanított valami fontosat, amiért pedig egészen konkrétan helye van itt! És a képek aláírt vélemények pedig nem csak a képet értékelik.. azok megíróit is.. És ha ezt a fotót most úgy töltötte volna fel az alkotója, hogy nem pontozható, akkor megfosztott volna bennünket, sokunkat attól, hogy tanuljunk belőle... ki ezt.. ki azt.. jó esetben :))))
Én köszönöm! Kriszti

R.János válasza:
Kedves Kriszti, fel foglak fogadni védőügyvédnek....mert jobban és sokkal szebben elmondtad mindazt, amit szerettem volna mondani, mutatni, bemutatni..stb.
Nagyon hálás vagyok Neked minden gondolatért, és a...védelemért..)))
Üdv.János

2011. március 3. | 06:56 | freeze

Hú de megosztó :D

ez a jó ez a jó!!!

:)

R.János válasza:
Nem számítottam erre, de..ez a jó, ez a jó..!
J.

adott pontszám: 5
2011. március 3. | 06:55 | freeze

...még, hogy bunkós vagy :)

Ez szerintem nagyon kellemes üde humor!
Természetesen a cím és leírás nélkül már nem biztos, hogy nap képe lenne.
Nem önmagában, mint fotó, hanem mint koncepció ötös :)

grt!

üdv:B

R.János válasza:
Köszönöm Freeze!
Cím nélkül nem is töltöttem volna fel....bár ki tudja? ..lehet, hogy az igazi poén az lett volna, ha mondjuk glamour kategóriában valaki meglátta volna benne a jót...:)))
Üdv.János

2011. március 3. | 06:18 | harminchat

Kedves János! Jó választás volt humorba tenni, van is benne valami csöndesen mosolyra késztető. De az alcímről nekem inkább Fehér elefánt képe: a Lány a tömegben ugrik be. Igaz ott nem háttal áll a főszereplő....
Nem rossz az ötlet, tényleg érdemes a bakikat is bemutatni, de azt hiszem a pontozhatóság megkeveri az embert. Ha valami nagyon jól rossz, akkor nagyon jó rossz pontot adjak rá?
Érdemes lenne inkább nem pontozhatóként, mert a pontrendszert sokkal nehezebb fejreállítani, vagy egy fordított értékelési rendszer alapján értékelni. Mert akkor mi legyen a színekkel, az egyenességgel, az élességgel. Mennyi dolgot kell egyidejüleg elrontani, hogy igazán jó rossz képünk legyen?
Ezt nem tudtam eldönteni, ezért inkább küldök kreditet, hogy folytatódhasson a sorozat....
Üdvözlettel: Tibor
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

R.János válasza:
Köszönöm Tibor!
Teljesen igazad van, belátom. Nem gondoltam végig ezt a pontozásos dolgot, csak a magam szemszögéből,- sajnos. Abból indultam ki, hogy számomra a pontozás nem jelent már sokat, de tény, hogy nem kellett volna komolytalanná tenni azt, ami végülis izgalmassá teszi az oldalt. Köszönöm nagyon a krediteket, és a folytatást "pontnélkülire" fogom feltölteni.
Üdv.János

2011. március 3. | 00:17 | Nanuq

hogyne lennél meghatározó alak az oldalon - ennek tagadása vagy vészes naivitás, vagy álszerénység (nagyon remélem, hogy az előbbi). Épp ezért remélem, hogy a továbbiakban is inkább a jó példákkal jársz elöl, nem a rosszakkal.

R.János válasza:
Köszönöm a kedvességedet, de pont nélkül még fel szeretnék tölteni két "destruktív képet"...
Üdv.János

2011. március 2. | 23:40 | Vadliba

János!
Ne kérj elnézést, legyél büszke rá!!!
Én büszke vagyok RÁD!

R.János válasza:
Kedves vagy....

2011. március 2. | 23:39 | McAl

Wow.... És tényleg a nap képe. :)

Hiba van a mátrixban.... :)

R.János válasza:
Na most mondd meg....! Sok a hiba bizony..itt is, amott is...:))))
Üdv.János

2011. március 2. | 22:57 | Morenthena

Köszönöm szépen a választ! Nagyjából kiszedtem belőle, amit akartam...
Én sem szeretem magyarázni a képem és elnézést, hogy erre "kényszerítettelek", de néha szeretem látni mi van a másik fejében, mert miért ne... De oké "hülye kérdésre" hasonló válasz, fotóstól nem kérdezzük meg miért tölt fel valamit. :D
Lett aki megértette, így talán megérte a kreditet és minden mást is.:)
Egyébként nem botránkozott meg kicsiny lelkem, csak gondoltam ez egy érdekes téma, még ha a kép nekem nem is lett fontos, mint mondjuk másoknak.
Miattam pedig nyugodtan tölts bármit, mert baromira nem számít a véleményem, nem kioktatásnak szántam csak kíváncsi voltam. Az aktos részhez meg annyit, hogy olvasva inkább ne is írtam volna semmit...
Szép estét!

R.János válasza:

adott pontszám: 2
2011. március 2. | 22:20 | Nyúlvány

Hali!
Nem irigykedésből vagy hasonló, de ugyan ezt a megoldást egy profibb kivitelben, nem csak egy véletlen "katt" formájában szívesebben látnám a nap képe kategóriában.
Ez nekem nagyon kevés.

R.János válasza:
Nem nagyon értem, amit írsz, de biztos igazad lehet. Ez a kép egy elkapott pillanat. Lényege a sok hiba. Valami profibb hibát szeretnél, vagy nem olvastad/érted a címet?
Ez nekem (is)nagyon kevés..:)
Szép fényeket, és profibb megoldásokat kívánok:)
Üdv.János

A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2011. március 2. | 22:19 | Nanuq

viccnek egyszer elmegy, de nagyon remélem, hogy nem terjed el ez a stílus az oldalon.

R.János válasza:
Nem vagyok meghatározó egyéniség, akit majmolnának, és nem szántam útmutatásnak sem. Nem fog elterjedni ez a "stílus", mint, ahogy Abigél (az a szép boxer) sem terjedt el....
Üdv.János

2011. március 2. | 21:58 | Yonas75

Ez a kép már tényleg művészet.
Így lefényképezni ennyi embert, úgy hogy senkit sem látni teljesen....
Nem értem, hogy kerülhetett fel ez a kép egyáltalán, bár elfér ez is, a sok családi albumból előkapott 5 pontos képek között az oldalon.
Ez a kép egy jó példa, a rossz példára!
Csak az zavar, hogy a főoldalon az "elmúlt 24 óra legjobb képe" alatt van.
Üdv


R.János válasza:
Kedves Yonas75!
Tudod, hogy miért van az "elmúlt 24 óra legjobb képe" alatt? Mert erre írnak az emberek, hiszen ítélkezni nagyon könnyű. Gondolkodni, mögélátni lényegesen nehezebb. Még a cím értelmezése is fárasztó.... Furcsa mód én is művészetnek tartom...:)
Üdv.János

2011. március 2. | 21:54 | globeeye

Jaaaa, Jáno sTe vagy az:-))))))). Íg ymár nem is olyan meglepő:-))))

R.János válasza:
Kedves vagy, köszönöm!
J.

adott pontszám: 5
2011. március 2. | 21:52 | globeeye

Na, ha ez sorozat lesz, meg fogom nézni a képeidet:-))). Hát ha ezt direkt akartad volna így beállítani, tuti, hogy valami elmozdult volna a takarásból:-)). Szóval 5-ös azért, mert csinálsz egy tök elcseszett képet, és meglátod benne a jót:-))! Ja és azért, mert ugyanez persze mindannyiunkkal megesik, csak nem látjuk meg a jó oldalát:-))

R.János válasza:
Köszönöm szépen:))))
Tényleg örvendek, hogy értékelted...
Üdv.János

2011. március 2. | 21:47 | belphnaque

:-DDD
Nagyon jó !

R.János válasza:
De, jó, hogy még van, aki érti!
Köszönöm szépen!
Üdv.János

2011. március 2. | 20:52 | Morenthena

Szia János!
Kicsit "értetlenül" álltam a kép előtt, talán ma nem vagyok humoromnál... De ez az elmélet, hogy azért mert én, mint alkotó tudom, hogy ez egy rossz kép és ki is írtam, meg most épp ez volt a célom is, ettől már ez jó lesz... háát... Értem azt az elméletet, hogy a fotós könyvek is foglalkoznak a rossz példákkal és mennyit lehet belőlük tanulni, oké jogos, hisz erre van az oldal is kitalálva, de pont ezért itt a kezdő majd megtanulja a saját kárán, ha így szerkeszt és lassan rájön, hogy ez nem jó vagy épp ez lesz a stílusa, hogy "rontott" képei vannak, de ha tehetséges majd épp ettől válhat jóvá, mert a saját stílusára talál rá... az megint más. De ez, hogy meg van mondva, hogy ez egy rossz kép, így kb. hagyd békén, nekem nem jön be. Amúgy is egyre ritkábban tűnik fel igazán jó kép az oldalon... persze mindenki azt tölt amit szeretne, játék az egész, de nem lenne jobb jó képeket nézi és azokból tanulni, szemléletmódot kialakítani, rácsodálkozni, mint divatosan egymásra kacsintani, hogy mi értjük hogy ez szar, de egyébként gyorsan 5 átlagú lesz. A "kis kezdő" (többsége) mindebből meg annyit lát csak ha nem olvassa el a kommenteket (márpedig nem nagyon hiszem, hogy mindenki mindent végigolvas) hogy ez 5! Nem azt látom hova akarok eljutni, azt látom amivel amúgy tele a gépem saját gyártmányként is... Nem tanít, nem mosolyogtat meg, és mivel ez nem egy fotóskönyv nem is nagyon érdekel. Tudom, akkor nem kell írni és nem kell megnézni (örök klasszikus kedvencem), de kíváncsi vagyok. Kérdésem lenne inkább, mert jó dolog veled beszélgetni: Mit akarsz vele? Tényleg okítani? Vagy rákacsintani a többiekre, hogy "jó" az oldal színvonala, ide ez is elfér? Esetleg nekem szar a humorom? Félreértés ne essék látom a kommenteket és vannak benne jó dolgok, de ha én ezt a képet most komolyan veszem (mert miért ne tenném, csak úgy van értelme bárminek is) akkor ez jó? Én a képet nézem, nem érdekel hol készült, hogy készült, miért és kinek... ha épp olyan engedem, hogy hangulatilag tereljen a fotós, ha nem akkor sajátot alkotok köré, de mindez azt jelenti, hogy a KÉP képes rá (egyébként itt is képes volt, mert vkinél idézett emlékeket ergo "már van létjogosultsága"), de itt a pontok a fricskának mennek, nem a képnek. Megmutattál egy "bakit" oké van ilyen is, de mi a célja? Eleve volt ötlet ilyen sorozatra és lesz is jó pár folytatása vagy csak rontott kép lett és utána az ötlet. Tudod mi a legnagyobb baj? Hogy nem érzem rajta hogy tanulnak belőle, csak azt hogy ha vki nem veszi a lapot alapból kicsit szarabbul érezheti magát (később még elnézőbb lesz, holott mind tudjuk, hogy nem jó kép, nem is az akar lenni), mert megpróbálta a képet magát javítani és véleményezni... nem azt érzi, hogy jó dolgokat mondott hanem azt, hogy basszus más 5öst nyomott rá én meg nem (legközelebb így közelít)... holott a kép nem 5 mivel eleve hibás fotó, ráadásul még ezt tudod is és írod is... teljes képzavar.
Elnézést a kisregényért, meg hogy megint "elméletkritika" és kíváncsiság mögé látni, így kevésbé szól a képről... De őszintén szólva az nem fogott meg annyira, hogy írjak is róla, egyszer működhet és lehet poén, mert így még nem töltöttek fel, de nem több, ráadásul inkább fotozz kritika, sem mint a hibás képekről szól. Lehet csak túl szkeptikus vagyok és nehezen feltételezem alapból, hogy itt bárki is tanítani akarna saját kredittel feltett képpel, meg nem hiszem, hogy aki felületesen nézi pont jó következtetéseket vonna le belőle (említett átlagnézők és képmagyarázók)... Persze szeretném hinni, hogy nálad nem ez van, de maradva a "vitakérdésemnél" (természetesen nem ellened, hanem a véleményedért:)) az önző szemléletmódot követve: Ha nem tekinted jónak, miért kell (itt)?
[Köszi a kitartást, ha végig olvastad!:))]

R.János válasza:
Végigolvastam:
Kedves Morenthena! Megpróbálom elmagyarázni, de nem biztos, hogy fog sikerülni, azaz, hogy elérem célomat a magyarázgatással. Mi mindnyájan, akik fotózgatunk, lépten-nyomon szembesülünk hibákkal, amiket vagy észreveszünk, vagy mások vesznek észre. Az egyik ilyen hiba a "kitakarás". Ha a témát,(pl. egy madarat egy ágacska kitakar, már hiba természetesen). De itt ez fokozottan jelenik meg, és egy csoportkép minden tagja kitakart, egy kivételével, aki viszont hátat fordít a kedves nézőnek. Gondolod, hogy ez egy elrontott jó fotó? Nem, ez egy eleve rossz fotó! Csakhogy fel kell ismerni, vagyis igenis van benne fotós-szem, még akkor is, ha ez nem egy követendő út. Hidd el, hogy a legjobb dolog, ha exponálás előtt látjuk a képet.
A humor kérdésébe nem mennék bele, de nekem tényleg nincs humorérzékem. Ez abból is látszik, hogy amikor egy trágárság elhangzik, úgy jól kiemelve, jó nyersen, és a tisztelt publikum visít a gyönyörtől, vagy amikor a szinpadi ripacs elismétli ugyanazt a poént minden este, és már várják a kipirult arcok,...stb., nos én ezen nem tudok derülni. De a finom fricskán néha sikerül....
Hogy miért is töltöttem fel?..hmmm...nehéz kérdés. Talán azért, mert reméltem, hogy lesz aki megérti.De az is lehet, hogy a kezdőket akartam idegesíteni az elpazarolt kredittel, vagy talán azért, hogy legyen aki ne tudja eldönteni, hogy 5-öst, vagy 1-est adjon, és aztán győzhessen a józanság és a jóindulat és az 1-es. Lehet azért, mert feltűnési viszketettségben szenvedek, és egy ilyen fotóra(ha lehet annak nevezni), még olyanok is írnak, akik a jó képeket messze elkerülik. De az is lehet, hogy csak lazítani akartam egy kicsit, és ezzel megbotránkoztattam szelid és ártatlan szívű, tiszta lelkeket...nem is tudom. Igen, azt hiszem, hogy a kezdőket akartam félrevezetni, és elferdíteni az oldal által kiművelt ízlésüket, teljesen összezavarni őket, és amikor már elkábultak a tudatlanságtól, az így elrontott képeiket 1 -esekkel büntetni. Igen, így akartam kreditekhez jutni, most már emlékszem. Igen, azt hiszem ez volt a célom... :)
Kedves Morenthena, ígérem Neked, hogy nem töltök fel több ilyen fotót, mert be kell látnom, hogy ismét félreismertem az oldalt. De igyekszem a közízlést aktokkal nevelni: lesz kis szöszi, nagy szöszi, kis és nagy szöszi együtt, autókon, repülőkön, temlomban, szép fényekkel, jól kiexponált érdekfeszítő részletekkel...
Szép estét kívánok!
Üdv.János

2011. március 2. | 20:13 | sabaha

Ha ennek a képnek a lényege az, hogy rossz minden tekintetben - még szerinted is - mégis pontozhatóba tetted, akkor a fotózz!hu alap logikája szerint 1-esen kellene állnia. Még akkor is, ha a humor kategóriával menteni akarod.

R.János válasza:
Kedves Sabaha!
Igazad van, az oldal logikája szerint 1-es. De amint látod, van aki képes az oldal logikáján felülkerekedni, és nem csak a képet értékeli, hanem képes észrevenni a mögöttes szándékot-gondolatot. Ez lenne a kép lényege.
Köszönöm szépen!

adott pontszám: 5
2011. március 2. | 17:21 | jethro

Szia!
Éles szem és megfelelő kategória választás mellett nyerő fotó lesz!?
A pontom az erős intellektust és a finom humort dicséri.

R.János válasza:
Köszönöm Jethro!
Örvendek, hogy látsz, nemcsak nézel!
Megtisztelő! De hát Mózes apósától ezt is várja el az ember....:)
Üdv.János

2011. március 2. | 17:20 | T3v3

Szia !

Sajnálom hogy ezt ide kell írnom de a képed ezt váltotta ki belőlem. Nyilván amíg ezt el nem küldöm addig nem tudom ki vagy mi vagy, ezt nézd el nekem. Nem pontozom mert nem akarom hogy az jöjjön le hogy szándékosan le akarom húzni a képet. Hiába humor vagy nem humor, én nem tudok rajta nevetni. Biztosra veszem hogy a többi képed nagyszerű, csak tudod bosszant hogy más alig tud összeimádkozni egy kreditet hogy képet töltsön fel (3hónap alatt) addig más nap mint nap tesz fel egyszerű kritikán aluli képeket. Amatőr vagyok, azután csatlakoztam hogy az SMS-es kredit szerzési lehetőség megszűnt. így esélyem sincs hogy képet töltsek fel vagy hogy fejlődjek a képeimre adott kritikák alapján. Egy amatőr nem tud kezdeni mindjárt elsőnek egy olyan képpel ami kredit esőt vonz maga után.Akkor hát rendben - gondolná az amatőr - leszedem a képem és teszek fel egy másikat hogy lássam mint mondanak fejlődtem vagy sem, akkor meg mínusz 0,5 kredit. Úgy érzem olyan ez mint amikor a frissen diplomázott pályakezdő keres munkát és mindenhol azt mondják hogy bocs de kell 10 év szakmai tapasztalat. Még egyszer: Amatőr vagyok, ezért nem tudok odahazudni minden képhez közhelyeket, hogy jaj de jó a mélységélleség,meg a háttér elmosás, stb.stb. (főleg ha profi képről van szó) Néha ha tényleg tetszik egy kép akkor ahhoz írok,de akkor az őszinte is. De látom hogy sokan írnak mindenféle bagatel közhelyektől hemzsegő "kritikákat" egy-egy kép alá a kredit növelés reményében . Ez nem fair. A kép feltöltőjével szemben sem, mivel a kritika nem valós. Egy szó mint száz a lényeg az hogy valaki a nadrágszárból rázza ki a kreditet mindenre pazarolva, más meg lehetőséget sem kap. Természetesen a rendszer működése nem a Te hibád, de ez a kép csak még jobban elszomorított és ezt muszáj volt kiírnom magamból.

R.János válasza:
Kedves T3v3!
Tökéletesen megértem a problémádat. Az oldal úgy működik, ahogy működik....és furcsa mód mégis működik. A kreditekért meg kell harcolni: értékeléseket kell írni, és amennyiben hasznos az észrevétel, nagy nehezen összegyűl a kredit. Én nem számítok kezdőnek az oldalon, de rám is ugyanazok a törvények érvényesek, mint mindenki másra. Nem kapok több kreditet csupán amiatt, hogy régi motoros vagyok. Ne gondold, hogy ez a kép olyan rossz, mint amilyennek én is és mások is beállítják. Hidd el, hogy lesz aki ebből többet profitál, mint egy valóban jó képből. Ne szomorítson el, hogy elpazarolom a magam kreditjeit, mert senkitől sem vettem el. Valóban szomorú, hogy a sok értelmes fotós között van egy marha, aki szánt-szándékkal rossz képet tölt fel. De hadd szomorkodjam én emiatt. Te csak írd a véleményeket szorgalmasan, és készíts jó képeket, és meglátod, hogy remekül fogod érezni magad itt az oldalon. Ha az oldal így működik, akkor sajnos ezt kell tenni, ha maradni akarsz. Én megtanultam a kreditek érdekében közhelyeket írni, és a véleményeim soha nem tartalmaznak egyéni gondolatokat sem tartalmilag, sem technikailag. De csak úgy dől a kredit: látod 3 hét alatt már ki is izzadtam egy kreditet, amit itt most mások megbotránkoztatására elpazarolhattam. Igaz nem a nadrágszáramban volt, de tényleg csak úgy kiráztam....Aztán, hogy mi a fair és mi nem....hát ez is megérne egy misét.
Köszönöm, hogy leírtad...lehet, hogy nem kellett volna.
Üdv.János

2011. március 2. | 16:39 | Blivia

Király! Nagyon értem, amit mondani akarsz. Én csak ilyan fotókat csinálok. :) És amikor lenyomom a gombot, marhára elégedett vagyok magammal. Majd visszanézem: nincs fej vagy láb, vagy akármi. Nincs élesség, bemozdul stb. Akkor már látom. Na jó, nem mindig. :)
És itt most ezen a képen egyben megnézni... Vicces és tanulságos is. Köszi!

R.János válasza:
Nagyon kedves vagy, örvendek, hogy érted a képet! Hidd el ez fontosabb, mint a hibák keresése...:)
Köszönöm szépen!
Üdv.János

2011. március 2. | 16:15 | pilipár

Kicsit visszanéztem, és egy gondolatot még hozzáfüznék. Sokan, akik itt, az oldalon kezdtünk elöképzettség nélkül fotózással foglalkozni nagyon sok hónapon keresztül hozzáértö fotósoktól kaptunk olyan kritikákat, amiböl sokszor egy szót sem értettünk. Persze, az alapokat meg lehet tanulni könyvekböl is, meg sokat lehet utánaolvasni, de ahogy én is a mai tudásom javát a "gyakorlatban", jó és rossz képek tanulmányozásával és rengeteg kritika elolvasásával szedtem össze, azt gondolom, hogy ez a kép alapvetöen természetesen nem jó, söt...de bizonyos célra viszont kifejezetten hasznos lehet.
Szerintem senki nem mondta, hogy ez legyen követendö kép, de a kategóriájában, és abban, amit ki akart fejezni, lehet példaértékü, még ha ez most kissé kifacsart gondolatnak is tünik.
És én azt gondolom, a fotózásnak nem mindenki áll olyan magas fokán, hogy rögtön a derítölapok helyes elhelyezéséröl, FE-röl és a HDR technika részleteiröl kell olvasnia, van, aki ott kezdi, hogyan kell helyesen beállítani egy kompozíciót...rájuk is kell gondolni. Amikor az elsö képemet feltöltöttem, eszembe sem jutott, hogy probléma lesz, hogy levágtam valamit, hogy kiégett és hogy nincs rajta utómunka. Csak a képemet láttam...szerintem sokan kezdtük így itt az oldalon. Az alapoknál. Ök lehet, hogy megértik, én miért láttam hasznosnak egy ilyen kép megmutatását.
De lehet, hogy kellene egy külön kategória: "Amiböl tanulhatunk" címmel :))
Mert abban ugye egyetértetek, hogy itt az oldalon a legkiválóbb fotóba is rendszeresen belekötnek, a kákán is csomót keresnek.. de ott csak hozzáértö fotósok tépik egymást, a kezdö bele sem tud szólni...na ezért gondoltam, hogy a tuti fotósokon kívül gondoljunk azokra is, akik még nem tartanak ott :)
Örülök, hogy volt, aki egyetértett velem :)
Pilipár

R.János válasza:
Kedves Ildikó!
Amióta az oldalon vagyok, igyekszem a magam módján "harcolni" a "csak szemmel látni" jelenség ellen. Kisarkítva: soha nem ismernénk fel egy modern kép értékét, ha a megszokott (romantikus)szemléletmód szerint néznénk. Meg kell tanulni értékelni először a gondolatot, aztán a látványt. Ha a nagy festők, szobrászok műveit pusztán a látvány alapján bírálnánk, akkor pontosan a művészet lényegétől, a sugalmazott közvetítés erejétől fosztanánk meg magunkat. Ez a fotó tendenciózusan rossz, amit igyekeztem a címmel, címekkel mindenki tudtára hozni.Ha ezek után mégis a látványt pontozzák és nem értik, vagy nem is akarják megérteni a gondolatot, akkor....sajnálom, mást nem tehetek. De megtanultam a leckét: nem folytatom a sorozatot pontozhatón. Majd, ha lesz kreditem és hangulatom feltöltöm a többit is...mert "tanulságosak", ha nem is mulatságosak.
Köszönöm szépen Ildikó!
Szép estét kívánok!
János

2011. március 2. | 16:11 | Vadliba

János, én már csak ilyen vagyok, és félek ilyen is maradok! :)
Ne érezd magad, ahogy te is irtad, hülyének. Alapjában véve valami különlegeset, nem mindennapit tettél itt az oldalon. És én ezt üdvözlöm!

R.János válasza:
Köszönöm szépen, megtisztelő!
Üdv.János

2011. március 2. | 15:07 | Vadliba

Maximálisan osztom pilipár fotóstárs véleményét.
Szükség van a rossz példákra.
Minden valamire való fotós könyv foglalkozik velük. Sokunk a bemutatkozásában azt irja, tanulni jön az oldalra. És miből is tudnuk a legtöbbet tanulni? A hibákból!
R.János üdvözlöm az ötletedet!

R.János válasza:
Kedves Vadliba!
Most nagyon hülyének érzem magam, az az igazság. Álmomban sem gondoltam volna, hogy a "baki"-szó valakinek is a szabályok megkerülésének a propagandáját jelentené...Vagy, hogy ezt a képet én "jó"-nak tekintem, csupán amiatt mert felrúgtam a szabályokat...Meg, hogy nem humoros...tudom: síralmas, de ez minden fotós görbe tükre...
Szóval én nagyon hálás vagyok Neked, hogy nem a hibák istenítését, hanem pontosan azok elkerülésének fontosságát látod benne, hiszen természetesen ez lenne a cél.
Köszönöm szépen!
Üdv.János

adott pontszám: 4,5
2011. március 2. | 14:36 | apóka

Értem a "fricskát,, és a humor is talán jó a kategória is.Ami viszont mem tetszik ,pedig könnyen orvosolható lett volna hogy a fiú arca életlen és kicsit takarja a mások lurkó feje.De formabontó hogy szándékosan megmutatod hogy mi az ami nem előnyös...de ezt gyanítom a kreditjeid és a pontjaid bánják..de így is lehet tanítani.Jó fotózást. Üdv.

R.János válasza:
Kedves Apóka! A "kitakarás művészete" megkívánja, hogy minden személy ki legyen takarva. Ettől rossz a kép..azaz, hogy ettől jó! :)
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 1
2011. március 2. | 14:17 | Tibrincs

Szia,
Érdekes ez a kép, és két dolog között vacilálok, az egyik hogy Te valószínüleg egy gyakorlott fotós vagy, csak ahogy a kategória is mutatja, poénból kerestél egy minden tekintetben hibás képet amit talán nem is te csináltál és a célod az hogy megkeressük a hibáit, így elvileg neked mehetne az ötös és te osztályoznál minket, hogy megtaláltunk e minden hibát. De mivel pontozhatóként raktad fel és a pontozás viszont elvileg arról szól, hogy mi az ami jó egy képen. Ez viszont egyértelműen 1-es azaz gyenge kerülendő, hibás út, nem pedig példaértékű.
Tehát nagy dilemmát okoztál vele.. :)
- le van vágva a néni feje
- rossz minőség
- rosz szerkesztés
- rosz élesség
- szembe lógó táska szíj
- és nem utolsó sorban kitakrva a kisgyerek :)

Szóval bármenynire is jó az ötlet és amúgy ilyen tekintetben érdekes a kép és tanulságos is lehet maradok a második gondolatmenetemnél, azaz ez egy rosz fotó :)
Így ha nem haragszol erre most egy 1-es adok,
mert ez tényleg baki.

Ettől függetlenül viszont az ötletért gratulálok hogy felraktad.

R.János válasza:
Kedves Tibrincs!
Felsoroltál sok hibát, vajon pont a lényeget nem vetted észre? Ez egy csoportkép, melynek minden tagja "kitakart". A egyetlen aki nem, az meg hátat fordít...legalább ennyit, ha "méltányoltál" volna, és megértetted volna a címet, miszerint ez tudatosan rossz..hát megköszöntem volna...:)
De tudod, mit? Így is köszönöm!
A feltételezésedet, miszerint vizsgáztatni szeretném a "közönséget" kénytelen vagyok visszautasítani, mert mindenki, minden értékelésével amúgy is vizsgázik.
Köszönöm mégegyszer!
Üdv.János

2011. március 2. | 14:05 | almitra

:D Oktatókönyvbe illő kép :) Nagyon jó, mert nagyon rossz! :)

R.János válasza:
Ez volt a cél...meg egy kis mosoly:)
Köszönöm szépen!
Üdv.János

2011. március 2. | 13:44 | anorexiás mikulás

Attól még hogy egy kép sok pontján (esetleg tudatosan) rossz, még nem lesz jó. Nem nagy mutatvány rossz képet publikálni, de ez pont ugyanannyira nem humoros, mint iso 1600-on végigfotózni egy napot. Ez inkább ciki, de ti tudjátok.
Mert eszerint a gondolatmenet szerint ami itt megfogalmazódott nem jó szabályok szerint fotózni, mert abból jó ámbár unalmas képek születnek, vagyis az egyetlen megoldás az, ha felrúgjuk a szabályokat.
Csakhogy ez a kép például ettől sem lett izgalmasabb, csupán rossz.
Van a fotozzon az a most már igen elterjedt tévedés, hogy a hiba lehet pozitív kimenetelű. Csakhogy ez hülyeség. A hiba az hiba marad. Amivel össze van keverve, az az, ha a fotós az adott téma kidolgozásához indokoltan olyan megjelenítési módot/technikát választ ami a fotók 90%-ának esetében hibás lenne.
Jelen esetben erről szó sincs, mert témája sincs a képnek, maximum a képi hiba maga. Akkor viszont ajánlanám megtekintésre az FFS nemrégi kiállítását, hogy át lehessen értékelni, hogy mennyire koncepciótlan megközelítése ez itt a témának.
De akkor mitől lesz példaértékű? Erre lennék nagyon kíváncsi, mindazoktól akik csupán a "rendszer elleni lázadás" divatossága miatt azzá tették.

R.János válasza:
Kedves Mikulás!
Az alap-hozzáállást vitatnám, ha nem haragszol. A cím eleve fotós BAKIK, ami úgy gondoltam, hogy elég markánsan jelzi, hogy nem a szabályok megkerülése a cél, hanem pontosan fordítva: ezek méltatása, hiszen, ha nem tartanánk be őket, akkor esetleg ilyen, és ehhez hasonló képek születnének....Ebből kiindulva, már felesleges is tovább beszélni róla, hiszen, ha Te nem látsz benne koncepciót, akkor -úgy érzem-, hogy én azt képtelen lennék elmagyarázni.
Tudom, hogy rossz képet nem nehéz feltölteni, de hidd el, hogy azok többsége "jó akart lenni". Ez nem! Ezt a szituációt észre kellett venni...
Köszönöm szépen!
Üdv.János

2011. március 2. | 11:18 | árny

ez nagyon jóó :))) nekem is vannak ilyen képeim, de a kedvencem mégis az amikor 1600-on hagytam az iso-t, es úgy fotóztam végig a napot (ha egy 5d-m lenne nem is lett volna olyan nagy tragédia)... így pár óra után jöttem rá hogy nem képeim vannak, hanem csak egy nagy rakás pixelhalmaz :))

R.János válasza:
:) van ez így....szerintem ez a legbájosabb benne...ja, és fogadjunk, hogy ilyenkor találja meg az ember a legjobb témát, fényt,stb....
Köszönöm és további szép fényeket kívánok, de amint látom a fények találnak meg Téged...!
Üdv.János

2011. március 2. | 10:40 | pilipár

Legalább egy kicsit felráznánk az oldalt :DDDD
Tudod, János, mi bosszant? Hogy ez nem nekem jutott eszembe...szellemes, ötletes, tanulságos! És szerintem sokat lehetne tanulni belöle azoknak, akik csak ismerkednek a fotózással, hogy ne csak a szörszálhasogatásokat olvassák az oldalra felkerülö képek alatt, hanem a nyilvánvaló hibák, bakik meglétére is felhivják a figyelmüket. Ilyen példákon keresztül (húúú, tudod, mennyi ilyen képpel tudnék segíteni? :DDD)
Magamból indulok ki , és abból, ahogy a pályafutásom indult az oldalon...:))
Szép napot Neked, János! Ildikó

R.János válasza:
Vicc ide, vicc oda, de tény, hogy ezekből a baromságokból tényleg lehet tanulni szerintem is. Valahogy jobban bevésődik az emlékezetbe...
Tudod Ildikó, hogy mi a "szép" ebben? Próbáld ki, hogy "megkomponáltan" kövess el hülyeségeket...nem is olyan könnyű. Bezzeg, amikor nem akarnánk....
De legalább lazítunk egy kicsit....
Köszönöm, és hasonló jókat Kívánok!
János

adott pontszám: 5
2011. március 2. | 09:42 | pilipár

Beszállhatok én is? :))
Annyi ilyen képpel gazdagíthatnám ezt az albumodat :DDD
Jó ötletnek találom, tetszik, hogy ilyen bátran elöhozakodtál azzal, amit mi csak rejtegetünk, tetszik a szerkesztése, a színvilága, de életlen :)
Üdvözlettel! Pilipár

R.János válasza:
Ne, ne szállj be, mert ha ragályossá válik, akkor az oldal átalakul....:)
Köszönöm, kedves vagy!
Üdv.János

2011. március 2. | 09:37 | Álomfejtő

hehe...! -meglepi
Ennek külön örülök !
:o)

R.János válasza:
Jön a tavasz..:!!

adott pontszám: 5
2011. március 2. | 09:37 | Álomfejtő

Tökéletes kitakarásos :o)))
Nagyszerűen szemlélted, mindenkinek töredéke, szabálytalan képformátum, túl lágy kontúrok - kedves fricska a kötelező szabályoknak.
Mosolyos kép, díjazom a humorod !!!

R.János válasza:
Köszönöm szépen..:)
Üdv.János

adott pontszám: 5
2011. március 2. | 09:34 | Vadliba

Szia!
Nagyon jó kép!
Gyermekkoromat idézi fel. Amikor még én is olyan gondtalan voltam, mit a fotódon szereplő srácok. Mentünk anyával és apával, meg a testvéremmel kirándulni, majálisozni, üdülni.
Emlékszem azokra a fotókra, amiken apával voltunk. Apának szinte sosem volt feje rajtuk. Azokat mindig anya csinálta. Lehet nem szerette.
Ez a fotó engem erre emlékeztet. Szép emlékeket és a gyermekkor gondtalan örömteli napjait hozza vissza.
Én csak megköszönni tudom!

R.János válasza:
Örvendek, hogy Neked kellemes elméket idézett fel, nekem/sokunknak kevésbé kellemeset...már amikor észrevesszük, hogy mit is követtünk el..:)
Köszönöm szépen!
Üdv.János

adott pontszám: 2
2011. március 2. | 09:30 | vooj

Nagy gondban voltam a pontszám adásával... Ha a címet figyelembe veszem, akkor természetesen ötöst kellett volna adnom. Fotós szemmel ez nem baki, ez egy iszonyatos hiba. Viccesnek annyira nem találtam. Ami azt illeti, semmi sem stimmel. Ha a gyerek(ek) a fő téma, akkor nincs terük, és az élesség is az anyukán van. Ha az anyuka a fő téma, akkor a fejének hiánya lenne a kép poénja? Ha így van, akkor lehet, hogy én nem értem a viccet. A színek, az expó a helyén van, ezért adtam csak a 2 pontot.

R.János válasza:
Kedves Vooj!
"Ami azt illeti, semmi sem stimmel".....ez a kép lényege, ettől baki.
Köszönöm szépen!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 5
2011. március 2. | 09:29 | zolika78

Szia! Kiváló példája a bakiknak! :) Semmi élesség! Fejnéküli emberkék :D Üdv, Zoli

R.János válasza:
Köszönöm, hogy vetted a lapot..!
Üdv.János