BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,86
KATEGÓRIA: divat
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. február 12. 18:32
  • érzékenység: ISO 100
  • fókusztávolság: 25mm
  • objektív: AF-S NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR
  • rekeszérték: f/10
  • zársebesség: 1/125
  • Készítés helye: Budapest
  • Készítés ideje : 2009-12-23
studiopunk

Viszgamunka egyik képe. Első képek egyike. Várok építő kritikákat és tanácsokat. Köszönöm. :) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2010. március 29. | 12:42 | nown

klassz kép! az árnyékok elég zavaróak szerintem és egy kis világosság jobbá varázsolná. talán ha a másik oldalról, a háta felől is meg lenne világítva, azzal mindkét probléma enyhíthető lenne. valahogy próbáld jobban kiemelni a modelled a háttérből. főleg ilyen esetben, hogy ugyanolyan színű ruhát hord, mint a háttér. például egy spot világítással vagy eleve csak egy kis több fénnyel. a haj és a stílus, a kiegészítők nagyon jók, a lába viszont kár, hogy a sötétbe vész. az arckifejezés szintén klassz, de hogy jobban érvényesüljön, talán még inkább rázoomoltam volna (és fekvő kerettel esetleg?!) de alapvetően egy jó kép! szép napot!

Noa0710 válasza:
szia! Örülök hogy tetszik a kép. köszönöm a részletes kifejtést. fekvő kivágással is megcsináltam a képet, de nem éreztem jobban. mivel a modell egy háromszöget zár be, így a fekvő formátumban nagyon zártnak éreztem a haja miatt. mivel itt fontos volt, inkább annak hagytam terem. a lábáért tényleg kár, ahogy a kezéért is amit a térde nyesett el. Első fotózásom műteremben.
Köszönöm hogy megosztottad a véleményedet. :)

2010. március 22. | 21:38 | tamas.gyulai

hmm... ismerős kép :) én a helyedben nem portréállásban komponáltam volna illetve kicsit szűkebbre vettem volna. de amúgy jó kép!

Noa0710 válasza:
hát igen az álló formátumot többek is említették, de ez így tetszett. de csinálok más félét is ;)

köszi hogy benéztél ;)

2010. március 16. | 11:56 | rekk

szia
ebből olyat ki lehetett volna hozni, hogy csak na!
ötletes, csak rosszak a fények.
kis gyakorlás, és simán menni fog!
üdv

Noa0710 válasza:
szia! dolgozom rajta :)
Köszönöm hogy benéztél :)

adott pontszám: 3
2010. február 18. | 13:05 | Cinege

Szia! Nem tartom indokoltnak az álló szerkesztést, de ha már ilyen lett, akkor mind a 2 fölső sarokba dobhatnál egy erős vinyetta effektet, hogy az a nagy kékség ne húzza a szemet annyira. A bal kéznek jobb helye lenne a térden, így félig takarva előnytelen. A szemek fehérjét szürkének lá. A villásdugónak nincs sok keresnivalója a tv tetején, azt hangsúlyozza, hogy az egész csak díszlet. A lány előtt a háttér hajlása nagyon látszik, kompozíciós szempontból fölösleges vízszintes vonal.

Noa0710 válasza:
Szia. Az álló formátumról már előtted többen írták hogy inkább fekvő. Szerintem inkább álló. Photoshoppal azért nem tettem bele efekteket mint pl a vinnyetta mert nem az volt a feladatom. A bal kézben igazad van, így tényleg előnytelen.

Köszi hogy írtál és értékeltél.

2010. február 15. | 17:23 | Voxx

Örülök, hogy tudtam ötletet adni, köszönöm a kredtitet.

Noa0710 válasza:
Én köszönöm a tanácsokat, használd egészséggel a kreditet.

adott pontszám: 3
2010. február 15. | 12:10 | aircraft

Szia!
A világítás nem lett valami jól megtervezve. Nincsen semmi fény a szemeken, az orr-árnyék hatalmas, a cipőn is kevés a fény.
Jó ötlet egyébként a TV-t használni, de valahogy abból is többet kellene mutatni. Nekem a fekvő formátum is jobban tetszene, ha már a modelled ilyen testhelyzetet kapott.
Szóval, ha van rá lehetőséged, szerintem próbáld meg újra.
üdv!
-p-

Noa0710 válasza:
Szia. Az árnyék az arcon egy háromszögvilágítás, alap portrévilágítás. A fekvőformátumot már többen is felvetették, készűlt is olyan kép, de ezt éreztem jobbnak.
Szerencsémre van rá lehetőségem, hogy újrafotózzam így mindenképpen meg is teszem.
Köszönöm az értékelésedet és az írásodat.
Üdv!

2010. február 14. | 19:12 | vargacsaba

Tudod én majd' a kezdetektől itt vagyok, és annyi sületlenséget láttam leírva képek alatt, még olyanoktól is, akik itt nagyon nagyra tartják magukat, hogy csak azt tudom tanácsolni neked, hogy örülj, hogy vannak melletted tanárok, akik segítenek, és ne hallgass az itteni "segítségre", mert csak össze fog zavarni. Mindig lesz olyan, aki támogat a hibáidban.
Üdv!

Noa0710 válasza:
Én aláírom az amit mondasz és igazad van abban, hogy fogok kapni olyan tanácsot ami biztos használhatatlan. Csak ahogy most ezt leírtad, nem az emberek tanácsaival, hanem az oldal működési elvével kapcsolatban támadnak kételyeim. Úgyértem az oldal arra hivatott, hogy a képek feltöltése után, a fotós hasznos tanácsot remélem a további felhasználóktól, de szűrni a hasznos és nem hasznos tanácsokat, az bizony kemény dió. Nállam az első helyen a tanáraim véleménye áll. De, mint mondtam még ők sem lehetnek tökéletesek. Azt még fenttartom, hogy amatőröknek is lehet jó hozzászólásuk. Ezzel nem konkrétan magamra célzok, mivel én is amatőr vagyok és örök elégedetlen.
Veled sem akartam vitába keveredni. köszönöm, hogy visszaírtál.
Üdv.:
Máté

adott pontszám: 3,8
2010. február 14. | 18:30 | thimar attila

Szia, a kék hangulat nekem tetszik, és passzol a lány arckifejezéséhez is.Én alul kevesebb, felül több helyet hagytam volna, hadd legyen jó magányos az alak a kép alján. A bal kézfejet takarja a térd, pedig a modellnek szép keze van. Azt valahogy beemeltem volna a térd elé. Talán ha térdét nekitámasztja a tvnek, s ezzel széttárja a combjait, persze nem a néző felé hanem a képsík jobb oldala felé, ez összevághatna a punk-os felfogással, de ebben nem vagyok biztos.
A jobb arcféltekére tettem volna egy kis derítést, hogy jobban lássuk a lány szép szemét, és több jelentést nyerjen a tekintete.
Gratulálok, szerintem nagyon jó után haladsz!

Noa0710 válasza:
Szia. Sajnos a kéz takarása tényleg elkerűlhető lett volna. Igazad van. A derítést az arcon többen is tanácsolták, egy próbát megér hisz nem vesztek vele semmit, de ez a direkt kemény fény az elképzelés része. Mindenesetre hamár a studioban leszek nem tart semeddig egy derítést megpróbálni.
Köszönöm a bókot a modell nevében és gratulációt a részemre. Igyekszem.

Szép fényeket!:)

2010. február 13. | 21:01 | vargacsaba

Nos, ha vizsgamunka, akkor kellett ott lennie hozzáértő embereknek, nem tudom miért amatőröket kérdezel?
De ha már kérdezel, akkor én is kérdezek: Miért az a tévé, ha úgysem látszik belőle semmi, nincs funkciója, képi értelme?
Másrészt feltűnő az arc világításának végiggondolatlansága, mindkét szem ránk néz, mégsem látjuk őket.
Üdv!

Noa0710 válasza:
Szia. Attól, hogy ez vizsgamunka nem következik belőle, hogy hozzáértő ember fogja a kezemet, ergo senki nem volt a műterembe a fodrászon, a modellen és egy segítőn kívül (senki aki fotózik vagy fotózást tanúl rajtam kívűl).

Ha jobban megnézed a képet láthatod, hogy a modell egy háromszögbe van komponálva. A tv szerepe, hogy segít ezt a háromszöget kordában tartani. Értem ezalatt azt, hogy ezen támazkodik a távolabb lévő keze. Ha itt a kéz nem támaszkodik, akkor egy ugrás lenne látható. A tv ezt segített elkerűlni. Továbbá nekem tetszik.

Hamár a kérdezésnél tartunk.
1. Te nem azért töltöd fel a képeidet, hogy olyanra mutatson egy idegen szem a képeden amit te valamilyen oknál fogva nem veszel észre. És tudjál tanúlni a hibáidból. Mert én azon a véleményen vagyok, hogy több szem többet lát.
2. Olyan fotósok véleményét kérdeztem akiknek minimum 20-30 év szakmai tapasztalat van a hátuk mögött. Ők a tanáraim mellesleg. Megjegyzem ők voltak azok is akik megkértek, hogy készítsek egy teljes sorozatot ebből a képből kifolyólag mert látnak benne fantáziát.
3. Itt ezen az oldalon azért kérdezek mert még ők (a tanáraim) sem tökéletesek (minden tiszteletem az övék).
És egy amatőrnek is lehet olyan észrevétele bármelyik képpel kapcsolatban, ami fölött esetleg egy "profi" elsiklik és mégis azt mondja az amatőrnek, hogy igazad van. Ennyivel tiszteljük meg egymást, hogy legalább nem nézzük az amatőrt hülyének. Elnézést de az írásodnak ennek a része lenézően jött át. Én is amatőr vagyok, fél éve fotózok.


Az arc világítása végig volt gondolva. Direkt lett ilyen kemény a fény az arcán. Derítést lehet, hogy elbírt volna mert a keménységet még így is meglehett volna tartani. A világítás egy háromszögvilágítás. A négy alap portrévilágítás egyike.

Üdv!

adott pontszám: 4,7
2010. február 13. | 20:44 | vandubandu_2

Szia! Jó a színvilág, hűvös, nyugodt. Kicsivel több fényt elbírt volna és alulról egy kis derítést az arcra. amúgy kellemes hangulatú studio-fotó

Noa0710 válasza:
Szia! Örülök, hogy tetszik a fény.

Köszönöm a derítéssel kapcsolatos tanácsokat és hogy értékeltél. :)

Szép fényeket! :)

adott pontszám: 5
2010. február 13. | 19:23 | Miss Porcelain

Szija, nagyon jó, nekem tetszik.. én annyit váltosztatnék rajta, hogy a bal lábát csak simán kinyújtattam volna... és akkor amin támaszkodik abból több látszana... de így is jó..:))

Noa0710 válasza:
Szia! Talán a lábát tényleg érdemes lett volna kinyújtatni, de azért maradt így mert ha kinyújtatom vele akkor már fekvő formátumba kellene szerkesztem. De egy próbát megér! ;) Örülök, hogy tetszik a kép. :)

Köszönöm, hogy benéztél és értékeltél. :)
Szép fényeket! :)

2010. február 13. | 15:05 | Nagy Mihály

Köszi a kreditet! :)

Azt megkérdezhetem, hogy hol tanulod a fotózást? :) Mert én meg fotós sulit keresek. :)

Noa0710 válasza:
Szia. Szívesen adtam a kreditet.
Az AKG-Alternatív Közgazdasági Gimnázium OKJ-s Alkalmazott fotográfus szakán tanulok. Felsőfokú művészeti képzés.

adott pontszám: 4,7
2010. február 13. | 13:03 | Alexander Nevermind

Szia, igazából nem vagyok egy nagy fotós, portréban meg még kisebb ha lehet ezt írni :)
Képnézőnek viszont már egész jól elboldogulok.
Egész érdekes kép lett. Ez a kékes színvilág jól áll a képnek. A konnektorba nincs bedugva a tv csatlakozója de a haj feláll, tetszik. Ebben a formában szerkesztve kicsit fura, nem szoványos, többször látni szerintem fekvőben az ilyen pózban levő leányzókat, kicsit oldalt szűknek is érzem. Az arcon az árnyék kicsit soknak tűnik, ahhoz képest a ruháján itt ott már sok a fény. Összességében nem rossz kép, pár apró hibával szerintem. Üdv. Krisz

Noa0710 válasza:
Szia. Én sem vagyok nagy fotós, de a sok gyakorlás remélem előrébb fog vinni. :) Az álló formátumot mindenki furcsálja, de szerintem ettől egy kicsit több. Igazad van ettől tényleg szűk lett oldalt. Amit mindenképpen javítani fogok.

Köszönöm a véleményedet és hogy értékeltél. :)

adott pontszám: 3,9
2010. február 13. | 10:39 | Nagy Mihály

Szia!

Szép ez a kék háttér, a modell haja is klassz...de a fények nagyon gyengék, az arc nagy része sötétbe borul..tónus és kontraszttalan a kép. a modell beállítása is túl merőleges az álló képformátumhoz képest ráadásul a modelled tartása is túl merev...ha már punk akkor legyen lazább és sokkal dinamikusabb. Már egy vagányabb mosollyal vagy egy üvöltéssel is fel lehetne dobni a képet. Fények szintén dögivel kellenének a képre, hogy a "studiopunk" hatást erősítse.

Picit borul balra a kép erre figyelj máskor, fentről még lehetne jócskán vágni...ha már ugrálni nem ugrál akkor nem kell ekkora tér.. :)
A háttérrel is lehetne variálni akár utólag ps-ben is.

Röviden ennyi jutott eszembe, remélem nem veszed zokon a tanácsaimat... :)

Sok sikert a továbbiakban!

üdv,
Misi

ui: vizsgamunkaként, hogy szerepelt? :)

Noa0710 válasza:
Szia. Nem veszem zokon a tanácsaidat, hamár kikérem. :) 4 fotózás volt aznap és ez volt az utolsó a haj miatt, mert ebből már mást aznap nem lehett volna csinálni, hajmosásra lehetőség nem volt és már jócskán elfáradtunk.

A vizsgamunka 15 kép volt. Az egészre egy 4-est kaptam, 0 tapasztalattal. Nem mondom, hogy elégedett vagyok, de kútfőből nem olyan rossz. ;)
Ezzel a punk elképzeléssel készűl egy újabb sorozat, mivel a tanáraim kivették ezt a képet a sorból, hogy ezt dolgozzam ki, mert látnak benne fantáziát.

Köszönöm a tanácsokat és hogy értékeltél! :)

Üdv.:
Máté
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 4
2010. február 13. | 00:22 | Voxx

Szia! Alakul ez, de szerintem még kell egy kicsit csiszolni rajta. Csak a hajtól punk? Szerintem a tv-t ki kéne cserélni egy gitárerősítőre, a háttérnek pedig valami vadabb színűnek kéne lennie, mert ez a hűvös kék pont nem olyan punkos. Meg esetleg a modellnek lehetne egy kicsivel igénytelenebb kinézete.

Noa0710 válasza:
Szia. A gitárerősítő remek ötlet, ez nem is jutott eszembe, ezt külön köszönöm. Már sok ötletet kaptam a vélemények álltal amit kifogok próbálni. Valószínűleg egy teljesen más hangulatú kép fog születni.
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2010. február 12. | 21:32 | scanlon

Szia! Technikailag nagyon jó a megvilágítás az arcon. Szépen látszik a háromszög, csak nekem épp fordítva tetszene. Ha a főfény az arc másik oldalát világítaná meg. Kicsit zavar h a cipőn és a jobb kezén kevés a fény. Én fekvőben fotóztam volna. Lent és fönt sok, oldalt kevés a hely nekem. Talán egy kis hajfény is jó lenne. Egy utólagos szint állítást is elvégeztem volna. Amúgy nagyon jó a kompozíció. Ez az én véleményem. További jó fotózásokat! üdv

Noa0710 válasza:
Szia. Örülök, hogy tetszik az elképzelés. A fényeken még van némi csiszolnivaló. Hajfény valóban kellett volna, teljsen igazad van. Hamár ilyen hajkoronát varázsolt a fodrász a modellre. A vágás tekintetében oldalt valóban szűk lett, de a fekvő formáutomot nem éreztem jobbnak, ott a haja lett volna beszorítva ami itt fontos képépítő elem, ezért hagytam inkább több teret annak.

Köszönöm hogy megosztottad a véleményedet. :)

adott pontszám: 3,9
2010. február 12. | 21:20 | o_s_z_i

szia,
szerintem kicsit középre szorítottad a modellt, alul felül viszont már sok a fölösleges üres tér... a megvilágítás nem túl jó... a fény és az élesség inkább a tv-n van mint a lányon.. az arc nagy részét erős árnyék fedi, ami számomra zavaró.. a kékes színvilág bejön, illetve a régi tv punk lány kombináció is.. a tvt talán lehetett volna kicsit jobbra helyezni, hogy ennyire ne legyen eltakarva, és jobbról egy nagyobb teret hagyni...
jó ötletnek tartom az egészet, egy kicsit átgondoltabban érdemes lenne újból összehozni a képet

Noa0710 válasza:
Szia. Örülök hogy tetszik az elképzelés. Nagyjából mindenkinek ugyan azok a hibák jöttek elő, örülök hogy más nem. :)
Újra összefogom hozni a képet. De már kicsit továbbgondolva.

Köszönöm, hogy értékeltél és véleményeztél.

adott pontszám: 4,5
2010. február 12. | 20:51 | Semiramis

Szia! Én úgy tudom, hogy ez a hosszú orr-árnyék nem előnyös dolog, illetve az ajkai félig fényben vannak, másik részük sötétbe borul. A punk stílushoz talán megy ez az erős fény-árnyék hatás, nem tudom, nekem fura. Érdekes ez a kép állóban, valahogy azt érzem fel kéne már végre állnia a modellnek, hogy egyensúlyban legyen a kép: a keze-lába éppen benne van a képben, alul-felül viszont sok a felesleges tér. Szerintem fekvőben jobb lett volna, sőt ha még úgy döntöttél is volna rajta, akkor kicsit punkosan extrémebb lehetne. A színek harmonikusak, tulajdonképpen jó kép lett, csak ezt a néhány dolgot jegyeztem meg :-) Remélem nem érzed erősnek a kritikát!

Üdv!

Noa0710 válasza:
Szia. Nem érzem erősnek a kritikát. Örülök a konkrét lényegretörő véleményednek. Ezekből lehet tanúlni. A fekvő formátumot nem éreztem jobbnak. Lehet érdemes lenne megpróbálni. A kép nem orr árnyék van hanem háromszögvilágítás.

Köszönöm hogy véleményeztél és értékeltél. :)

Üdv!

adott pontszám: 3
2010. február 12. | 20:19 | scabi78

Tetszik ez a kép, de... és itt jön a de. Kár, hogy az arcon sok az árnyék, így sötétben van a modell fél arca, derítéssel orvosolhattad volna. Másik, ami picit zavar, az a vágás, lent és fent feleslegesnek tartom a sok üres részt. Egy szűkebb vágással jobb kép lenne. Egyébként az ötlet, a punk lány farmerban és a régi tv nagyon tetszik, a hippi korszak jut eszmebe.

Noa0710 válasza:
Szia. örülök hogy tetszik az elképzelés. Megpróbálom a derítést az arcán. Ez direkt lett ilyen, mert tetszett ez a kemény fény. Valahogy ment az elképzeléshez.

Hippi korszak! HAIR! :P

Köszönöm a tanácsokat és az értékelést.

2010. február 12. | 19:53 | futobab

Jó ez az álló, én alul vágnék bőszen, leültetném a kép aljára. Vagányabb lenne, egy punk esetén ez szinte kötelező elem. Az arca, haja iszonyú életlen itt, a TV meg túlzottan is éles, rosszul fókuszált a gép?

A fények szerencsétlenek, kamera balról elkelne a derítés, de ez igazi gond, hogy a felülről jövő fénya kék anyagról derítve elhúzta a bőrszíneket is. Jo lett volna mondjuk kamera jobbról egy koncentrált, melegebb fény, csak az arcára.

Noa0710 válasza:
Szia. Igazából azért nem akartam leültetni mert ez így egy kevés előteret adott a képnek. Köszönöm az arcbőrrel kapcsolatos megvilágítási tanácsot.

Köszönöm hogy benéztél.
Szép fényeket!

adott pontszám: 3
2010. február 12. | 19:45 | kovidora

Nekem nem elég spontán a kép. Persze nem lehet spontán, mikor beállított :), csak kicsit olyan erőltetetten beállított, olyan görcsös a mozdulat, vagy valami ilyesmit érzek rajta. Talán ha egy fotelban ülne lazán. Egyébként az elektromosság és a haj összehangolásának ötlete nem rossz, de ezen a képen valahogy nem kapcsolódik össze, legalábbis nekem. És esetleg ha egy fényes, ezüstös cipő lenne a lábán, akkor harmonikusabb lenne (de ez persze nem biztos hogy a fotós "hibája").

Noa0710 válasza:
Szia. Itt lehet már a fáradtság jelei jelentkeznek. Aznap ez volt a 4. fotózás a modellemmel. A fényes cipő nagyon jó ötlet, csak sajnos nem volt. A képen lévő cipő a talpával tud mégtöbbet hozzá tenni, mert totál rózsaszín, így egy ütős kontraszt lesz belőle. De mivel ez a kép jobban tetszett, ez a cipőtalpas megoldás most kiesik. :)

Köszönöm, a véleményt és az értékelést. :)

adott pontszám: 3,5
2010. február 12. | 18:58 | glivia

Szerintem ezt fekvőben kellett volna. A világítás nem szerencsés a rendezői balon az arc totál árnyékban van. Vagy a TV-t helyeztem volna máshogy, vagy más szögből fotóztam volna, mert így, mint kompozíciós elem, teljesen értelmét veszíti, hiszen a lány szinte az egészet eltakarja. A kékes környezet, és a farmer cucc viszont jó összhangban állnak egymással. Szerintem kreatív, de javítandó.

Noa0710 válasza:
Szia. Azért lett az álló formátum mert fekvőben a haját nagyon bezártnak éreztem, ami fontos a kép tekintetében. De ez szubjektív, és elfogadom a nézőpontodat. :) Az arcon az árnyék egy háromszögvilágítás.

Köszönöm, a véleményedet és hogy értékeltél! :)

Szép fényeket. :)